W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...

17 maja 2012, 11:45

Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

I wśród psów zdarzają się pesymiści

19 września 2014, 12:47

Choć właściwie wszystkie psy bez wyjątku wydają się nam generalnie zadowolone, okazuje się, że są wśród nich i pesymiści.


Działania producentów antywirusów mogą narażać nas na niebezpieczeństwo

9 lutego 2017, 11:25

Google, Mozilla, Cloudfare oraz badacze z dwóch uniwersytetów skrytykowali producentów oprogramowania antywirusowego za przechwytywanie ruchu HTTPS. Działania takie mogą bowiem narażać użytkowników na niebezpieczeństwo


Zmiany w mózgach dzieci używających intensywnie ekranów

10 grudnia 2018, 13:48

W mózgach dzieci, które dużo czasu spędzają przed ekranem telewizora, komputera czy smartfonu, zauważono „inne wzorce”, niż u dzieci oszczędniej korzystających z nowoczesnych technologii. Skany mózgów i zauważone różnice to pierwsze wyniki wielkiego wciąż trwającego studium, jakie kosztem 300 milionów dolarów prowadzi amerykański Narodowy Instytut Zdrowia.


U dzieci narażonych na zanieczyszczone powietrze dochodzi do zmian w DNA

6 marca 2021, 08:42

Wystarczy jeden dzień kontaktu z powietrzem zanieczyszczonym przez spaliny samochodowe czy dymy z pożarów lasów, by nasze dziecko było w przyszłości narażone na większe ryzyko chorób serca i innych schorzeń. Badania przeprowadzone m.in. przez naukowców z Uniwersytetu Stanforda są pierwszymi, podczas których oceniono wpływ zanieczyszczenia powietrza na pojedyncze komórki


Mailowe nieporozumienia

10 października 2007, 08:05

Daniel Goleman, znany bodaj na całym świecie specjalista ds. inteligencji emocjonalnej, uważa, że bardzo łatwo nieprawidłowo zinterpretować treść maila. Wg niego, ten kanał komunikacyjny nie pozwala na przekazywanie uczuć. Jedynym sposobem jest stosowanie emotikonów, którym mimo ciągłego ulepszania, dalej można wiele zarzucić.  


Wszędzie widzą gniew

21 września 2009, 12:51

Przestępczość nieletnich może być, przynajmniej częściowo, wynikiem niezrozumienia wskazówek społecznych. Badacze z Japonii wykazali bowiem, że popełniający przestępstwa i wykroczenia chłopcy często błędnie uznają malujący się na czyjejś twarzy niesmak za gniew, co rodzi w nich agresję (Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health).


Efekt nocebo niweluje działanie silnego opioidu

18 lutego 2011, 10:00

Negatywne nastawienie do leczenia może znieść efekty działania silnego leku przeciwbólowego – ujawniło badanie obrazowe mózgu przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Oksfordzkiego (Science Translational Medicine).


Bądź pozytywny, a przyciągniesz tłumy

27 lutego 2013, 10:55

Jak zwiększyć liczbę osób obserwujących profil na Twitterze? Przebrnąwszy przez żmudny etap prac, naukowcy sformułowali kilka wskazówek. Po pierwsze, popularności przysparzają pozytywne wpisy. Po drugie, warto zadbać o klarowność języka przekazu. Po trzecie, ludzie lubią, kiedy w ćwierknięciach podaje się dalej interesujące informacje.


NASA i Roskosmos prowadzą wyjątkowe badania

22 lipca 2015, 11:16

NASA i Roskosmos prowadzą wyjątkowe badania nad wpływem zmian położenia płynów w organizmie człowieka przebywającego w stanie nieważkości. W ramach programu Fluid Shifts naukowcy próbują odpowiedzieć na pytanie, czy przemieszczenie się płynów do górnej części ciała odpowiada za wzrost ciśnienia śródczaszkowego, pogorszenie widzenia oraz czy może temu zapobiegać specjalny rosyjski kombinezon.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy